Pogotowie sesyjne w WSPiA!

Jak przebiegają egzaminy, zaliczenia i poprawki, kto i kiedy robi wpisy, oraz w jaki sposób skontaktować się z prowadzącymi zajęcia? Studenci, którzy potrzebują odpowiedzi na te pytania, mogą skorzystać z pomocy Pogotowia Sesyjnego w WSPiA.

Codziennie od poniedziałku do czwartku problemy związane z sesją egzaminacyjną spróbuje rozwikłać Rzecznik Prawa Studenta WSPiA.

Studenci WSPiA, jako jedni z nielicznych mają możliwość skorzystania z pomocy swojego Rzecznika. Wyższa Szkoła Prawa i Administracji jest jedną z pierwszych uczelni w Polsce, która powołała Rzecznika Praw Studenta. Rzecznik wybierany jest przez studentów ze swojego grona. Kadencja urzędowania trwa dwa lata. Stoi na straży przestrzegania praw studenta, na bieżąco współpracuje z władzami Uczelni. Występuje również, jako obrońca podczas postępowań dyscyplinarnych.

W jaki sposób to działa?

Cały pomysł to inicjatywa studentki i Rzecznika Praw Studenta w WSPiA – Karoliny Brzyskiej, o którym opowiada sama:

Jest to tak naprawdę reakcja na potrzeby studentów. Głównie tych, którzy są na pierwszym roku i dopiero zaczynają przygodę ze studniami. Przed nimi pierwsza w życiu sesja egzaminacyjna. Dzięki Pogotowiu Sesyjnemu chcemy pomóc im przebrnąć przez egzaminy, zaliczenia i wpisy. Można zgłosić się do nas z każdym problemem-  przedstawia Rzecznik Praw Studenta, Karolina Brzyska.

Pierwsze tygodnie Pogotowia Sesyjnego pokazują, że zainteresowanie jest bardzo duże:

Pytań jest bardzo dużo, często prostych, ale ważnych. Jeden ze studentów pierwszego roku chciał np. wiedzieć, czy na kolokwium należy przyjść w garniturze- relacjonuje Pani Karolina.

Do Pogotowia Sesyjnego można zwracać się ze sprawami dotyczącymi nie tylko ocen, zaliczeń, egzaminów i poprawek, ale także wpisów, przepisania ocen, zmiany terminów egzaminów i zaliczeń oraz przedłużenia sesji, czy kontaktu z prowadzącymi.

Pogotowie Sesyjne działa od poniedziałku do czwartku w godzinach od 11:00 do 13:00 w pokoju Samorządu Studenckiego (budynek A, p. 2.02 II piętro). Z pomocy Rzecznika Praw Studenta można również skorzystać za pomocą maila: rps@wspia.eu, telefonicznie (17-8670490) oraz na oficjalnym profilu na Facebooku.

Zatem drodzy studenci WSPiA – skupcie się na nauce, a sprawy organizacyjne zostawcie ekspertom!