W ostatnich dniach otrzymaliśmy od Was wiele pytań dotyczących biletomatów, jakie pojawiły się na przystankach i w autobusach MPK oraz związaną z nimi reklamacją, jaką od niedawna można składać w przypadku odmowy sprzedaży biletu przez biletomat. Co jednak daje Nam reklamacja? Czy możemy liczyć na zwrot kosztów lub anulowanie ewentualnego mandatu? Zapytaliśmy o to ZTM w Rzeszowie.
Zarząd Transportu Miejskiego powołuje się na Uchwałę Rady Miasta Rzeszowa z października 2013 roku. Na tej podstawie informuje, że nie ma możliwości anulowania mandatu w przypadku, kiedy biletomat odmówi sprzedaży biletu.
W takich sytuacjach można nabyć bilet 60-cio minutowy u kierowcy lub zakupić bilet przez komórkę.
– mówi Nam ZTM.
Ciągle jednak można składać reklamacje na nieprawidłowo działające biletomaty. Pozostaje tylko jedno pytanie: co zwyczajny pasażer może zyskać przez złożenie wniosku i udowodnienie niesprawności urządzenia? Wydaje się, że tylko osobistą satysfakcję. Być może przez Naszą działalność społeczną pomożemy Zarządowi Transportu Miejskiego w tworzeniu statystyk sprawności najnowszego nabytku miasta. Satysfakcja może być zatem ogromna!
Przypomnijmy: reklamację można złożyć poprzez wypełnienie wniosku oraz złożenie go w jednym z oddziałów ZTM w Rzeszowie lub przesłanie na adres mailowy: biletomaty@ztm.erzeszow.pl bądź pocztą.