W czwartek, 20 kwietnia, na WSIiZ w Rzeszowie odbyło się drugie spotkanie New Media Meeting. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych miała przybliżyć młodym słuchaczom zagrożenia, z jakimi mogą się spotkać na portalach tupu Facebook lub Snapczat.
Wydarzenie skierowanie było do uczniów szkół średnich oraz studentów.
Karolina Nikorowska z firmy CoachingSpace wypowiadała się na temat wykorzystania mediów społecznościowych w poszukiwaniu pracy. Kondrat Grycan z Cyfrowa Foto przekazał słuchaczom wiedzę o mikrotargetingu. Mikołaj Winkiel z Brand 24 opowiedział o monitoringu w marketingu. Michał Ręczkowicz z PrimeBit Studio wypowiedział się na temat zagrożeń, wynikających z korzystania gier oraz aplikacji mobilnych. Właściciel PrimeBit Studio podczas prelekcji przypomniał słuchaczom, że w sieci nie jesteśmy anonimowi.
Wszystkie nasze zdjęcia, komentarze, lajki, a nawet wiadomości prywatne są odczytywane przez administratorów stron społecznościowych. Gdy korzystamy z gier lub aplikacji mobilnych informacje o naszym wieku, płci, miejscu zamieszkania trafiają do producentów gier.
W czasie spotkania Ewa Gyurkovich z Ever Press przypomniała o zagrożeniach w Social Media. Na podstawie przykładów m.in. ośmieszających memów oraz hejterskich informacji wytłumaczyła, czym takie działania mogą się skończyć oraz jak sobie radzić z hejtem oraz ośmieszeniem w sieci. Szczególnie ciekawym przykładem było poradzenie sobie z hejtem przez znanego youtubera Michała Karmowskiego.
Paulina Kawa z Life Roots opowiedziała o budowaniu własnej marki w mediach społecznościowych. Właścicielka Life Roots mówiła o zasadach, które sama stosuje. Radziła swoim słuchaczom, aby na początku budowania swojego profilu na Facebooku odpowiedzieć sobie na kilka pytań: Kim chcesz być? Co Twój wizerunek mówi o Tobie? Za jaką osobę chcesz być postrzegany? W prowadzeniu fanpage Paulina Kawa przekazywała wskazówki na temat radzenia sobie z krytyką oraz kierowania się zasadą wszystko, co dajesz – wraca.
Marcin Rudzik z Brand Active wytłumaczył, czym są boty oraz jak z nich korzystać. Właściciel Brand Active opowiedział o dobrych i złych botach, stosowanych przez firmy, sklepy a nawet polityków. Marcin Rudzik pokazał także, jak stworzyć własnego bota.
Na zakończenie spotkania New Media Meeting pokazano 3 reportaże, biorące udział w konkursie WSIiZ Media Challenge i ogłoszono wyniki. Zwycięzcami zostali Paweł Ciupaka, Vladyslav Tsovme oraz Jakub Jadczak pod opieką mgr Gabrieli Piechnik. Za najlepszy reportaż zwycięscy otrzymali nagrodę w postaci zwolnienia z czesnego na miesiąc oraz pamiątkowe dyplomy.