W obecnych czasach strona internetowa pełni kilka różnorodnych funkcji. To nie tylko informacja, przekaz wiedzy, czy temu podobne zadania. To również sposób na promowanie swojej działalności, jej prezentację oraz pozyskiwanie nowych klientów.
Warto wykorzystać wszystkie dostępne możliwości decydując się na utworzenie strony. To zwiększa szanse na zysk i może wznieść biznes na wyższy poziom.
Zadania strony www
Podstawową funkcją strony internetowej jest prezentacja działalności firmy, opis jej historii i promowanie oferty. Jest to więc doskonała wizytówka całego przedsiębiorstwa. Poza oczywistymi informacjami, jak dane kontaktowe, adres czy trasa dojazdu, warto również zamieścić inne elementy.
Użytkownicy bardzo chętnie odwiedzają dział „o nas”. Mogą poznać historię działalności, genezę czy dotychczasowo podejmowane działania. To buduje wizerunek, budzi zaufanie i zachęca do współpracy z tym właśnie przedsiębiorstwem.
Ważnym elementem jest również opis świadczonych usług. W jaki sposób można je zamówić, jak przebiega realizacja, jak wykonywane są wszystkie poszczególne prace. Dzięki temu klient na każdym etapie wie doskonale czego może się spodziewać. Opis pozwala mu również na podjęcie decyzji, czy chce w taki właśnie sposób współpracować, czy to mu odpowiada i spełnia jego wymagania i oczekiwania. Ważne również, by przedstawić komplet swojej oferty, a nie tylko jej wybrane aspekty. Trudno bowiem przewidzieć, co dla danego klienta jest istotne, a co nie.
Jak zyskać na stronie internetowej
Sama prezentacja to jednak za mało. Może się okazać, że klient rzeczywiście okaże się zainteresowany ofertą przedsiębiorstwa, ale jakiejś informacji mu zabraknie, będzie miał wątpliwości lub będzie chciał o coś dopytać. Warto udostępnić różnorodne ścieżki komunikacji klienta z firmą. Może to być live chat na stronie, który znacznie skraca i upraszcza porozumienie i komunikację. Może to być podany adres mailowy do kontaktu lub numer telefonu, pod którym można uzyskać niezbędne informacje.
W przypadku zainteresowania ofertą bez konieczności dopytywania, warto udostępnić prosty i czytelny formularz zamówienia. Im mniej informacji trzeba w nim podawać, tym lepiej, dlatego też warto go maksymalnie uprościć. Dobrym rozwiązaniem są tu guziki umożliwiające możliwość dokonania wyboru. Im mniej klient musi wprowadzać, a więcej może „wyklikać”, tym łatwiej jest mu podjąć decyzję i sfinalizować transakcję.
Jest jeszcze trzecia grupa klientów. To osoby zainteresowane ofertą, ale nie zdecydowane na rozpoczęcie transakcji. Nie chcą one jednak tracić kontaktu z firmą, ponieważ być może w przyszłości zechcą jednak rozpocząć współpracę. Dla takich osób warto udostępnić opcję pozostawienia swojego adresu email, by otrzymywać najnowsze wiadomości, aktualne oferty i ciekawe promocje. W ten sposób pozostanie w kontakcie z firmą i jednocześnie będzie stale na bieżąco.
Te funkcjonalności nie są proste do ustawienia. Właśnie dlatego, jeżeli ktoś nie potrafi tego zrobić samodzielnie, warto skorzystać z pomocy i usług profesjonalisty, agencji na której stronie internetowej sami dobrze się czujemy i wiemy gdzie znaleźć pożądane informacje.
Przed zleceniem zaprojektowania strony
Warto sprawdzić w Google portfolio lokalnych firm tworzących strony internetowe lub z sąsiedniego większego miasta. Dobrym przykładem może być tutaj studio hauerpower ( zobacz portfolio i projektowane strony internetowe – hauerpower studio ) które w swoich realizacjach stawia priorytetowo na czytelność i przejrzystość projektowanej strony internetowej oraz użyteczność dla odwiedzającego.
Wybrana przez nas agencja zaprojektuje dedykowane rozwiązania, przygotuje wszystkie narzędzia i wprowadzi sekcje oraz moduły, które sprawią, że każdy klient, z każdym problemem, znajdzie dla siebie odpowiednie rozwiązanie w każdej sytuacji. A to doskonały sposób na pozyskanie go jako klienta stałego i lojalnego, a to natomiast szansa na zysk.