Zobacz 7 sposobów, jak nie przytyć w Święta!

Święta to czas, w którym ciężko utrzymać odpowiednie nawyki żywieniowe i nie ulec pokusom. Smakowite świąteczne potrawy, ciasta, ciasteczka, zachęcają do grzechu. Niestety, nieograniczone jedzenie może nam przysporzyć parę kilogramów, a przecież po świętach musimy jakoś dopiąć się w sylwestrowe kreacje. Przedstawiamy 7 prostych trików, które pozwolą kontrolować Twoją wagę.

umiar-we-wszystkim11. Jedz z umiarem

Tak, wiem że to ciężkie, bo chciałoby się spróbować wszystkiego na raz, ale należy pamiętać o tym, by nie rozciągać nie potrzebnie żołądka. Po każdej porcji, słuchaj swojego organizmu, jeśli czujesz się prawie pełny zrób sobie przerwę, może się okazać, że wcale nie potrzebujesz dokładki.

 

cat_zdjecie_crop,jedzenie___.jpg,250,250,12. Delektuj się

Nie spiesz się z konsumpcją posiłku. Delektuj się smakiem potrawy i dokładnie przeżuwaj każdy kęs. To ułatwi trawienie pokarmu i z pewnością sprawi, że zjesz o wiele mniej.
.

.

.

podjadanie

3. Jedz mniej wieczorem 

Twój organizm przygotowuję się do snu, spada tempo metabolizmu, dlatego ostatni posiłek powinien być niewielki i łatwostrawny. Wysokokaloryczne posiłki spożyte przed snem, nie zostaną spożytkowane przez organizm i nadwyżka energii zostanie odłożona w postaci tkanki tłuszczowej.

 

Obrazek-54. Jedz owoce przed ciastem

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego najpierw sięgnij po owoc, jest to dużo zdrowsza alternatywa dla słodyczy, a dzięki temu szybciej zaspokoisz apetyt na słodkości, oraz zjesz mniej ciasta.

 

coP6L67ZK5DWZrPQthav5. Pij wodę zamiast słodkich napoi

Woda wspomaga trawienie oraz oczyszcza. Wybieraj ją albo herbaty ziołowe. Unikaj spożywania słodzonych napoi, zawierają one dużą ilość dodatkowych kalorii oraz cukru.

.

 

czy-ludzie-ktorzy-lubia-ostre-przyprawy-maja-wiecej-przygod_543d13426. Baw się przyprawami

Dodaj do potraw kminku, chilli, curry, kurkumy, imbiru, bazylii, tymianku czy oregano – skutecznie podkręci to Twój metabolizm .

 

zimowe-zabawy77. Spaceruj

Święta to czas odpoczynku, ale nie musi on polegać na ciągłym wylegiwaniu się przed telewizorem. Warto po dużym posiłku wyjść i pospacerować. Świeże powietrze świetnie wpływa na samopoczucie, a trochę ruchu pozwoli spalić kilka kalorii.

Mimo tego, mamy nadzieje, że święta nie będą dla Was ciągłym liczeniem kalorii, a czasem relaksu i przebywaniem z rodziną .